czwartek, 18 lutego 2021

Jak zacząć zbierać autografy?- kompletny poradnik (12 praktycznych wskazówek)

 Po 4 latach nieobecności w końcu wrzucam nowy post. Wiąże się to z tym że znowu, zaczynam kolekcjonować autografy. Przestałem je zbierać, bo kolejne listy przychodzące do mnie, przestały dawać mi radość. Jednak odezwała się stara miłość i powracam😊

Dzisiaj postaram się dać Wam kilka wskazówek, jak zacząć zbierać autografy. Zacznijmy od tego, że możemy kolekcjonować autografy: jedynie naszych idoli, osoby z konkretnej dziedziny lub wszystkich możliwych. Ja kolekcjonowałem wszystkich możliwych, jednak najbardziej skupiając się na autorytetach i konkretnych dziedzinach. Dało mi to kolekcję ponad 1200 autografów w ciągu 3 lat i prawdopodobnie jedną z największych kolekcji autografów biskupów w Polsce. 


Na początku wyszukujemy osobę, na której autografie nam zależy. Następnie przechodzimy do działania. Mamy możliwość zdobycia autografu: osobiście, poprzez wysłanie listu, poprzez wysłanie wiadomości online i poprzez wymianę. Bardzo pomocny może okazać się w każdym z wypadków mój blog, bo znajdziecie wiele kontaktów i wskazówek jak otrzymać autograf od konkretnej osoby. Również na innych blogach (choćby z boku wyświetlające się polecane blogi) autografowych możecie znaleźć takie informacje. Gdy chcemy zebrać osobiście, szukamy wydarzenia, na którym pojawi się osoba, na której nam zależy. Osobiście, głównie ze względu na czas będziemy mieli możliwość tylko poproszenia o autograf. Inaczej sprawa będzie wyglądała w przypadku listu i wiadomości. Tutaj musimy wysłać prośbę trochę dłuższą, uzasadniając, dlaczego mamy dostać podpis. Dam Wam kilka wskazówek:

  • na samym początku listu/wiadomości napisz przywitanie, może ono wyglądać tak: Pani/Panie... lub po prostu Dzień dobry
  • teraz przedstaw się, wymień imię, nazwisko, wiek, oraz to czy np. zbierasz autografy, lub masz inną pasję, związaną z osobą, do której piszesz
  • uzasadnij dlaczego chcesz otrzymać autograf, oraz napisz za co podziwiasz osobę, do której piszesz, co Ci się w niej podoba
  • na samym końcu zawrzyj prośbę o autograf np. Czy jest możliwość wysłania Pana/Pani autografu?
  • nie zapomnij dodać Twojego adresu. Konktynując wcześniejszą linijkę, możesz dodać: Jeśli tak, mój adres to...
  • całość zakończ np. Pozdrawiam, (Twoje imię i nazwisko)
  • często wymagana jest zwrotna koperta ze znaczkiem, którą musisz załączyć do prośby, dlatego jeśli nie orientujesz się, jak wygląda sytuacja w przypadku konkretnej osoby, a zależy Ci na jej autografie, dla bezpieczeństwa załącz znaczek zwrotny. Zawsze jest to większa szansa na odpowiedź
  • jeśli piszesz do kogoś z zagranicy, to napisz w języku angielskim (jeśli znasz język odbiorcy to jeszcze lepiej- użyj go). Jeśli Twój angielski nie jest na zbyt wysokim poziomie, postaraj się napisać tyle, ile dasz radę, korzystając z tłumacza Google, a następnie daj go do sprawdzenia komuś z Twojego otoczenia, kto zna angielski lepiej niż Ty
  • staraj się pisać czytelnie (sam zawsze miałem z tym problem, a nawet nadal mam. Kilkadziesiąt razy osoby do których pisałem, odpisywały, że części nie potrafią odczytać)
  • mimo wcześniejszego punktu lepiej pisać ręcznie niż na komputerze i potem wydrukować i wysłać. Ręcznie napisany list pokazuje szacunek do osoby, której piszemy i daje świadomość że poświęcamy czas pisząc list, a nie kopiujemy tekst na komputerze
  • po otrzymaniu autografu (niezależnia w jakiej formie) podziękuj
  • jeśli wymieniasz się lub kupujesz autograf postaraj się dowiedzieć, jak dana osoba go zdobyła i czy ma inne autografy w kolekcji i tak będziesz mógł choć trochę przekonać się, czy autograf jest oryginalny. Najlepszym sposobem będzie certyfikat, jednak relatywnie niewiele autografów go posiada, gdyż samo wydanie go jest kosztowne

Gdybyście mieli jeszcze jakieś pytanie, to piszcie w komentarzu, postaram się odpowiedzieć. Napiszcie proszę, czy ktoś czyta ten tekst, bo po tak długiej przerwie, nie wiem czy ktoś jeszcze obserwuje tego bloga.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz